Vilkår og betingelser
Når du kjøper en lisens for å bruke Hugo Assist, godkjenner du våre vilkår og betingelser.
De består av:
-
Lisensavtale
-
Supportavtale
-
Databehandleravtale
Lisensavtale
Denne avtalen regulerer lisensbetaler (heretter kalt "Kunden") sin bruk av Hugo Assist (heretter "Tjenesten"), levert av Hugo AS (heretter "Leverandøren"). Ved å bruke Tjenesten aksepterer Kunden vilkårene i denne avtalen.
Lisens og bruksrettigheter
Kunden får en ikke-eksklusiv, ikke-overførbar rett til å bruke Tjenesten innenfor avtaleperioden.
Kunden har ikke rett til å videreselge, distribuere eller på annen måte gi tredjeparter tilgang til Tjenesten.
Betaling og vilkår
Pris og betalingsbetingelser følger separat avtale mellom partene og fremgår av faktura eller annen skriftlig kommunikasjon. Manglende betaling kan medføre suspensjon av tilgang til Tjenesten.
Databehandling og sikkerhet
Kunden beholder eierskap til sine data. Leverandører forbeholder seg retten til å analysere anonymiserte data for å forbedre tjenesten.
Kunden kan be om eksport og sletting av data ved å kontakte support på support@hugoassist.no.
Oppsigelse og avslutning
Hugo Assist leveres som en løpende abonnementstjeneste. Kunden kan si opp avtalen med 30 dagers varsel, da vil abonnementet avsluttes fra og påfølgende abonnementsperiode. Ved oppsigelse slettes kundens og alle brukeres data innen 30 dager etter abonnementet deaktiveres, og Kunden må selv be om assistanse til eksport eller selv eksportere ønskede data før denne datoen inntreffer ved å kontakte support@hugoasssist.no.
Oppdateringer
Hugo Assist forbeholder seg retten til å oppdatere denne lisensavtalen for å reflektere endringer i funksjonalitet eller databehandling. Den til enhver tid gjeldende versjonen vil være tilgjengelig på vår nettside, og vi anbefaler at Kunden holder seg oppdatert på eventuelle endringer. Dersom vesentlige endringer gjøres, vil Kunden bli varslet på en hensiktsmessig måte.
Ansvarsbegrensning
Leverandøren er ikke ansvarlig for indirekte tap, driftsavbrudd eller økonomisk skade forårsaket av systemfeil. Kunden er ansvarlig for å sikre at Tjenesten brukes i samsvar med gjeldende lover og forskrifter.
Tvister og lovvalg
Denne avtalen reguleres av norsk lov. Tvister skal løses gjennom forhandlinger. Hvis enighet ikke oppnås, behandles saken i norske domstoler.
Supportavtale
E-postsupport er generelt tilgjengelig fra 08:00 til 16:00 på hverdager.
Leverandøren garanterer svar innen 24 timer, ofte raskere i kontortiden.
Tjenesten har regelmessige backup- og gjenopprettingsrutiner. Systemet overvåkes kontinuerlig, og det er implementert automatiske varslinger ved nedetid.
Databehandleravtale
Formål og ansvar
Leverandøren behandler data på vegne av Kunden for å levere Tjenesten.
Kunden er behandlingsansvarlig, og Leverandøren er databehandler i henhold til GDPR.
Behandling av personopplysninger
Leverandøren vil kun behandle personopplysninger som er nødvendige for å levere Tjenesten.
Behandlingen inkluderer lagring, sikkerhetskopiering og tilgang for feilsøking.
Kunden er selv ansvarlig for eventuell behandling av personopplysninger og for å sikre at behandlingen er i tråd med gjeldende personvernregelverk.
Leverandøren implementerer anonymisering og pseudonymisering der det er mulig, men kan ikke garantere full anonymisering av all data. Kunden bør vurdere egne tiltak for ytterligere personvern.
Sikkerhetstiltak
Data lagres på Microsoft Azure-server i Norge med kryptering i lagring og overføring.
Tilgang til data er begrenset til autorisert personell hos Leverandøren.
Leverandøren implementerer overvåkning og automatisk varsling ved uforutsette hendelser.
Overføring og tredjeparter
Data overføres ikke til tredjeparter uten Kundens eksplisitte samtykke.
Leverandøren benytter kun underleverandører som overholder GDPR og relevante sikkerhetsstandarder.
Sletting og rettigheter
Kunden kan be om sletting av data når som helst.
Ved oppsigelse slettes alle data inkludert personopplysninger innen 30 dager.
Sist oppdatert 10.3.2025